A különböző exim státuszkódok magyarázata

Az Exim egy gyakorta használt MTA (mail transfer agent), amelyet Unix rendszereken használnak, és amely integrálva van az általunk kínált cPanel szolgáltatásba. Ez egy sokoldalú levelezőprogram, amely a bejövő és kimenő e-mailek kezeléséhez rengeteg kényelmi lehetőséget biztosít. Az állapotkódjainak megértése és ismerete segíthet megoldani a szolgáltatással kapcsolatos alapvető e-mail problémákat. Ebben a cikkben megkíséreljük bemutatni a leggyakoribb válaszkódokat, és remélhetőleg megtanítunk egy-két dolgot róluk! Az állapotkódok négy kategóriába sorolhatók.

Állapotkód 2.X.X.X - Sikeres üzenetek

Ezek a kódok általában mosolyt csalnak az arcodra, és biztosítanak arról, hogy minden rendben van.

  • 211 - Ez az állapot a kiszolgáló állapotáról szóló üzenetet jelenít meg, amikor egy felhasználó súgóinformációt kér.
  • 220 - A szolgáltatás működik! Általában az első üzenet, amelyet egy működő szerverről kapunk, és a legjobban várt üzenet.
  • 250 - A HTTP 200 válaszkódnak megfelelő válaszkód - OK! Ez az állapot minden alkalommal megjelenik, amikor egy levél sikeresen érkezik vagy elküldésre kerül.
  • 252 - Nem lehet ellenőrizni a feladó válaszkódját. A szerver tudomásul veszi, hogy a felhasználó érvényes, de nem tudja ellenőrizni. A kézbesítés megtörténik, vagy az üzenet továbbításra kerül egy másik szerverre, amely képes a feladó ellenőrzésére.

Állapotkód 3.X.X.X - Tájékoztató jelleggel

  • 354 - Ebben a kategóriában csak egy állapotkód van, és az váltja ki, hogy a szerver mikor kapta meg a “From” és “To” címeket. Ezután lekérdezi az üzenet testét.

Állapotkód 4.X.X - Tartós/időleges hiba

Ezek olyan állapotkódok, amelyek időről időre megjelenhetnek, és meghatározatlan ideig tarthatnak, akár a feladó, akár a fogadó oldalán fellépő ideiglenes szerverhibák miatt.

  • 421 - Ez az állapotkód azt jelentheti, hogy a szerver vagy a fogadó szerver oldalán probléma lépett fel. Általában kapcsolódási problémákhoz kapcsolódik.
  • 422 - Ez az állapotkód azt jelenti, hogy a címzett e-mail postafiókja megtelt.
  • 431 - Ez az állapotkód azt jelzi, hogy a címzett e-mail-kiszolgálóján tárolási vagy memóriaproblémák vannak. Ezt okozhatja, ha sok e-mailt küld egyidejűleg, vagy ha nagy mellékleteket tartalmazó e-maileket küld. Javaslatunk ebben az esetben az, hogy csökkentse az egyidejűleg küldött levelek számát.
  • 450 - Ez az állapotkód azt jelzi, hogy a távoli postafiók nem volt elérhető a kézbesítési kísérlet során. Különböző okok miatt jelentkezhet, például a távoli szerver offline, sérült postafiók, a feladó IP-je blokkolt vagy RBL(Realtime Blackhole List) listára került.
  • 452 - Ez a válaszkód azt jelenti, hogy a kért művelet nem hajtható végre. Ezt akkor figyelheti meg, ha a kiszolgálónak erőforrásproblémái vannak, például memória- vagy tárolási gondjai. Egy másik gyakori ok, hogy a szerver túl sok üzenetet próbál kiküldeni.

Állapotkódok 5.X.X - Hibák

A leggyakrabban visszautasított Exim állapotkódok. Vagy a feladó vagy a vevő oldalán fennálló problémára utalnak.

  • 503 - Ez az állapot azt jelzi, hogy nem sikerült hitelesítenie magát az SMPT-kiszolgáló előtt. Általában arra utal, hogy a megadott felhasználónév vagy jelszó helytelen.
  • 510 és 511 - Rossz e-mail cím. Olyan címet írt be a “TO”, “CC” vagy “BBC” mezőkbe, amely nem létezik a távoli levelező szerveren.
  • 523 - Minden levelezőszerver rendelkezik konfigurációkkal az általa elfogadható maximális méretű egyedi üzenetek tekintetében. Ez az állapotkód jelenik meg, ha az elküldeni kívánt e-mail meghaladja ezt az értéket.
  • 530 - Ez három dolgot jelenthet
    1. Hitelesítenie kell magát az SMTP-kiszolgáló vagy a címzett bejövő levelek szervere előtt.
    2. A célszerver feketelistára tette az Ön szerverét.
    3. A címzettnek nem létező postafiókja van.
  • 541 - A címzett szervere elutasította az üzenetet. Ezt a címzettnél egy spamellenes program válthatja ki.
  • 550 - Valószínűleg ez lesz a leggyakoribb hibakód, amit látni fog. Jellemzően a címzett oldalán jelentkező problémára utal, és arról értesíti Önt, hogy nincs ilyen e-mail cím. Ez megjelenhet a távoli szerver leállása miatt, vagy azáltal, hogy az SMTP-kiszolgáló IP-címe jelen van a tűzfalban.
  • 552 - Megszakított levelezési művelet. Rendszeresen a címzett szerver tárolókapacitásának túllépése vagy az üzenet mérete a bejövő mérethatárt meghaladja.
  • 554 -Ez talán a legrosszabb állapotkód, amivel találkozhat. Tudatja Önnel, hogy a címzett levelezőszerver úgy véli, hogy az Ön üzenete spam jellegű lehet, vagy az Ön szerverének IP-címe egy vagy több RBL-ben feketelistán szerepel.