Mire figyeljünk managed felhőszolgáltatásnál?

Amikor a vállalkozások a felhőbe költöznek, nem feltétlenül rendelkeznek megfelelő informatikai tapasztalattal vagy idővel ahhoz, hogy megfelelően gondoskodjanak az olyan feladatokról, mint a felügyelet, az optimalizálás és az erőforrás-kezelés, amelyek a felhőinfrastruktúra kezelésének szerves részét képezik. A megoldás a menedzselt felhőszolgáltatások választása, ahol ezeket és más feladatokat a szolgáltató látja el. Ahhoz azonban, hogy ez sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy a vállalkozás a megfelelő felhőmegoldási partnert válassza. Itt elmagyarázzuk, mit kell keresnie egy menedzselt felhőszolgáltatóban.

Felhőszolgáltatók - áttekintés

A menedzselt felhőszolgáltató lényegében egy olyan felhőszolgáltató, amely további menedzsmentszolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek. Azok a vállalkozások, amelyek kiszervezik ezeket a menedzsmentfeladatokat a szállítóiknak, az IT-csapataikra nehezedő terhek csökkenésével járnak, így több idejük marad az üzletorientált projektekre, miközben a házon belüli szakértelem megszerzésének költségei is csökkennek.

Mivel senki sem érti jobban az infrastruktúrát, mint az azt működtető szállító, teljesen ésszerű ezeket a feladatokat átadni a szolgáltatónak. Ráadásul lehetőség van testre szabott menedzselt megoldások létrehozására, ahol a felhőszolgáltató az ügyfél igényeinek megfelelő, kibővített szolgáltatáskínálatot tud nyújtani.

Mit kell keresni egy felhőszolgáltatónál?

Az alábbiakban ismertetjük, hogy milyen kulcsfontosságú dolgokat kell keresnie egy szolgáltatóban, ha menedzselt felhőmegoldást keres.

Szakértelem és tapasztalat

Ha Ön átadja a felhőinfrastruktúra kezelésének felelősségét, elengedhetetlen, hogy a szolgáltató rendelkezzen a feladatok hatékony elvégzéséhez szükséges szakértelemmel. Mivel ma már nagyon sokféle felhőmodell létezik, fontos, hogy a szolgáltató a felügyelet, az optimalizálás és az erőforrás-kezelés kezelése mellett a nyilvános, a privát, a hibrid és a több felhővel, valamint az olyan megoldásokkal, mint az IaaS, a PaaS és a SaaS, is tudjon bánni.

Biztonság és megfelelés

Leállások, adatszivárgások, szoftverhibák és váltságdíjak csak néhány a kibertámadásokból eredő katasztrófák közül. Manapság ezek a támadások kifinomultabbak és ártalmasabbak, mint valaha, ezért a kiberbiztonságnak fontos szempontnak kell lennie a menedzselt felhőszolgáltató kiválasztásakor. Olyan szolgáltatót kell keresnie, mint például az eukhost, amely házon belüli kiberbiztonsági szakértelmet alkalmaz, és amely fejlett biztonsági eszközöket, például újgenerációs FortiGate tűzfalakat alkalmaz, hogy megvédje felhőinfrastruktúráját a behatolásoktól, rosszindulatú szoftverektől és DDoS-támadásoktól. A szolgáltatónak emellett ismernie kell vállalata megfelelési és irányítási igényeit is, hogy segíteni tudja Önt az olyan szabályozásoknak való megfelelés elérésében, mint a GDPR és a PCI DSS.

A kiválasztott szolgáltatónak rendelkeznie kell a katasztrófa utáni helyreállítás és az üzletmenet folytonosságát szolgáló megoldásokkal is, például folyamatos felhőalapú biztonsági mentésekkel, és képesnek kell lennie az üzemidő fenntartására akkor is, ha természeti katasztrófák miatt az adatközpont leáll.

Legújabb technológiák

A technológiai fejlődés gyors ütemben halad, így ha elavult infrastruktúrával rendelkezik, az hátrányos helyzetbe hozhatja vállalkozását. Győződjön meg róla, hogy felhőszolgáltatója a legújabb hardverekbe és alkalmazásokba fektet be. Keressen ISO2000, ISO9001 és ISO27001 akkreditált adatközpontokat, amelyek redundáns és hiperkonvergens architektúrával rendelkeznek, hogy megvédjék a virtuális felhőszervereket a hardver- és hálózati hibáktól. A hardvernek gyorsnak és megbízhatónak kell lennie, ezért keressen Intel Xeon szervereket szupergyors SSD-tárolóval. Ugyanakkor a szolgáltatónak átfogó szoftvercsomagot kell biztosítania a biztonság, a megbízhatóság és a teljesítmény érdekében.

Szolgáltatási szintű megállapodások (SLA)

Egy jó menedzselt felhőszolgáltató eléggé bízik a képességeiben ahhoz, hogy SLA-k formájában garanciákat nyújtson az ügyfeleknek. Ezeknek számos teljesítményterületre kell kiterjedniük az ügyfelekkel szembeni felelősségével kapcsolatban. A menedzselt felhőszolgáltatások esetében tipikus SLA példák a 100%-os üzemidő biztosítására és a méretezhetőség igény szerinti elérésére. Az SLA-nak azt is el kell magyaráznia, hogy mi történik, ha a szolgáltató nem teljesíti a megadott minimális szolgáltatási szintet.

Automatizálás

A felhőszolgáltatók hihetetlenül fejlett eszközökhöz férnek hozzá, amelyek segítségével jobb szolgáltatásokat nyújthatnak ügyfeleiknek, és csökkenthetik az emberi hibák lehetőségét. Ezek közé tartoznak az újgenerációs tűzfalak, amelyek képesek felismerni és megelőzni a fejlődő fenyegetéseket, valamint a szerverfelügyeleti eszközök, amelyek képesek automatikusan optimalizálni a teljesítményt, vagy azonosítani a hardverproblémákat és megelőzni a leállásokat. Az ilyen típusú eszközök javítják a felhőszolgáltatás minőségét, és segítenek az ügyfeleknek fenntartani a magas szintű termelékenységet, ezért előnyös olyan tárhelyszolgáltatót választani, amely ezeket használja.

Összegzés

A menedzselt felhőmegoldásra való áttérés nemcsak a felhőtechnológia előnyeit, hanem számos értékes menedzsmentszolgáltatást is biztosít. Ahhoz azonban, hogy a menedzselt megoldásra való áttérés hatékony legyen, fontos a megfelelő szolgáltató kiválasztása.