Hírlevél küldés: ezek a marketing hírlevél előnyei

A hírlevél küldés az egyik legjobb módszer ahhoz, hogy folyamatosan kapcsolatban maradhassunk ügyfeleinkkel és vásárlóinkkal. A jó marketing hírlevél nemcsak a nagy cégeknek, hanem a legkisebb vállalkozásoknak is hatékony eszköz a brandépítéshez.

Ehhez azonban nemcsak jó beszélőkére és marketing stratégiára van szükség, hanem magabiztos háttérre, illetve egy kiválóan működő hírlevélküldő szolgáltatásra is, ami biztosítja számunkra mindezt.

Hogy miért előnyös a marketing hírlevél és milyen a jó hírlevélküldő szolgáltatás? Aktuális cikkünkben most ezt a témát jártuk körül alaposabban!

Mi az a marketing hírlevél?

Marketing hírlevélnek azt nevezzük, amikor egy vállalkozás vagy szolgáltató kifejezetten a célközönségéhez szól egy elektronikus levél formai követelményein belül. Rengeteg lehetőséget kínál az eladásra, a kapcsolatépítésre, de az elkötelezettség növelésére is.

Komplex marketing stratégia építhető fel rá, rendszeressége pedig alapvető fontosságú ahhoz, hogy folyamatosan szem előtt legyen a vállalkozásunk és a szolgáltatásaink, így közvetíthetjük ügyfeleink számára a legfrissebb ajánlatokat, híreket, akciókat vagy éppen újdonságokat.

A marketing hírlevél előnyei

A marketing hírlevél egy rendkívül hasznos eszköz a vállalatok kezében. Hogy mégis milyen előnyei vannak? Lássuk tételesen:

  • Kapcsolattartás és ügyfélszerzés: A marketing hírlevél megtámogatja a kommunikációt, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjunk ügyfeleinkkel, sőt új címlista esetén akár újabb vásárlókat is toborozhatunk vele.
  • Forgalomnövelés: Alaposan megnövelhetjük a vállalati forgalmat, ha gyakran küldünk marketingtartalmú hírlevelet. Legyen szó akciókról, speciális promóciókról vagy ajánlatokról, ez a forma akár bevételt is generálhat a vállalkozás számára.
  • Márkahűség és bizalom növelése: Egy jól megfogalmazott és célközönséghez igazított hírlevéllel rengeteget tehetünk a márkahűség és a bizalom növelése érdekében, hiszen a folyamatos jelenlét természetes módon hat a vásárlókra.
  • Szakértelem bizonyítása: Még a marketing hírlevél is tökéletes alternatívát nyújt ahhoz, hogy egy vállalkozás vagy szolgáltató megossza és bizonyítsa tudását és szakértelmét, ami a brandépítés terén nagyon fontos lehet.
  • Folyamatos jelenlétet biztosít: Ha valaki folyamatosan jelen van az ügyfelei és a vásárlói között, az pszichológiailag az egyik legjobb marketingfogás, és ezzel a módszerrel könnyedén biztosíthatjuk.
  • Tesztelés: A marketing hírlevél lehetőséget nyújt arra, hogy teszteljünk bizonyos tartalmakat és promóciókat, hogy egy nagyobb kampány során sokkal céltudatosabban, már bejáratott módon alkalmazhassuk.

Milyen a jó hírlevélküldő szolgáltatás?

Amint az már fentebb is elhangzott, nem elég egy jó hírlevelet készíteni ahhoz, hogy eredményeket érhessünk el vele. A megfelelő eredményhez egy jó hírlevélküldő szolgáltatásra is szükségünk lesz. Hogy ezt miről ismerhetjük fel? Lássuk a legfőbb tulajdonságokat:

  • Statisztikák és jelentések: A marketing hírlevelek akkor lehetnek igazán sikeresek, ha részletes eredményeket kapunk a kiküldött e-mailekről, így például statisztikákat, megnyitási és átkattintási arányokat, amivel folyamatosan javíthatjuk eredményeinket.
  • Automatikus üzenetek: Az autoresponder nagyon fontos ismérve a jó hírlevélküldő rendszernek. Ezzel előre beállított sablonok szerint feliratkozás után vagy bizonyos időközönként, esetleg tevékenységeket követően ügyfeleink automatikus hírleveleket kapnak, ami elősegíti a bizalom és márkahűség növelését.
  • Üzenetküldés célközönségnek: A jó hírlevélküldő szolgáltatás biztosítja a szegmentációt, vagyis a célközönségnek szóló üzenetküldést. Ez minden esetben sokkal hatékonyabbá teszi az e-mail marketinget, különösen szegmens-specifikus témák vagy lehetőségek esetén.
  • Feliratkozók kezelhetősége: A marketing hírlevél akkor lehet igazán sikeres, ha a kiszolgáló jóvoltából kezelhetjük a feliratkozókat, így a szegmentáció mellett például bármikor kivehetünk és hozzáadhatunk embereket, csoportokat, komplett listákat.
  • Automatizált listakezelés: A hírlevelünkre feliratkozók listájának tisztán tartása rendkívül fontos. Ez azonban manuálisan rengeteg fejtörést okozhat, de egy jó hírlevélküldő szolgáltatással automatikusan kezelhetjük a visszapattanó címeket vagy éppen a leiratkozókat, így nincs szükség kézi ellenőrzésre.
  • Küldés saját domain névről: Nemcsak a márkahűséget, hanem nagy általánosságban a hírlevelek komolyságát is megnövelheti, ha a címzettek saját domain nevünkkel ellátott e-mail címről kapják az üzeneteket, ami a bizalomszintet egyaránt képes megemelni.
  • Az igényeinkhez igazítható: Egy megfelelő hírlevélküldő több lehetőséget ad a kezünkbe, hogy ne kelljen olyanért fizetnünk, amit nem is használunk, és csak akkor fizessünk például több e-mailért vagy adatforgalomért, ha arra valóban szükségünk van.
  • Korlátlan feliratkozási lehetőség: Érdemes elkerülni azokat a hírlevélküldő szolgáltatásokat, amelyek korlátozzák a feliratkozók számát, hiszen ezzel gyakorlatilag csak az üzletstratégiánkat szorítják határok közé hosszabb távon.