Hogyan lehet megtalálni a megfelelő domain nevet?

Bár SEO szempontból ma már nincs akkora súlya a domain névnek, mint egykoron, azonban vállalkozásunk renoméja, felfuttatása és marketingje szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy mit választunk magunknak.

Hogy miként találhatjuk meg a vállalkozásunkhoz leginkább megfelelő domain nevet? Ebben a cikkben több szempontból is megvizsgáltuk a témát, és gyakorlati tapasztalatainkkal kiegészítve összeállítottunk egy listát, amire mindenképpen oda kell figyelnünk. Lássuk!

Legyen minél rövidebb

Minél rövidebb domain nevet tudunk kitalálni, az annál szerencsésebb alternatíva lesz oldalunk számára. Ennek az oka egyrészről a megjegyezhetőség, másrészről pedig az, hogy a leendő ügyfelek könnyebben begépelik a böngészőbe, nehezebben rontják el.

Marketinges szempontból is szerencsésebb a rövid domain, sőt a brandépítés tekintetében egyaránt az a jobb alternatíva, ha minél rövidebb nevet tudunk kitalálni, ami természetesen tükrözi a vállalkozásunkat.

A megjegyezhetőségre is figyeljünk oda

Természetesen a rövid domain név alapvetően még nem jelenti azt, hogy könnyen meg is jegyezhető. Ezen a téren oda kell figyelni arra, hogy ismert vagy legalább könnyen kiolvasható kifejezés legyen, aminek a kiejtése és kimondása sem okoz gondot.

Az ügyfeleknek ugyanis gyakran le kell írni, el kell mondani, és ilyenkor szerencsésebb, ha nem kell betűzni.

Mellőzzük a számokat és a speciális karaktereket

Bár vannak brandek, amikor megkerülhetetlen a szám használata egy domain névben, de a legtöbbször érdemes mellőzni. Ennek az oka, hogy az ügyfelek nem tudják majd hallás után, hogy számmal vagy betűvel kell leírni, ami okozhat problémát.

Érdemes mellőzni a speciális karaktereket, így még a kötőjeleket is, hiszen azok bevitele nemcsak nehézséget tud okozni, hanem a félreértések lehetőségét egyaránt megnöveli.

Hagyjuk az évekkel ezelőtti SEO-szempontokat

Sajnos még mindig nagyon gyakori probléma a megfelelő domain kiválasztásakor, hogy sokan évekkel ezelőtt bevett és működött SEO-szempontokat vesznek alapul, amelyek ma már egyáltalán nem relevánsak.

Ilyen például, hogy a legfőbb tevékenységi kör, a legfontosabb kulcsszó vagy a lokáció megjelenjen már a domain névben is. Ezek manapság nagyon csekély extrát nyújtanak, sokkal jobb eredményt érhetünk el megfelelő tartalomstratégiával és online marketinggel a későbbiekben.

Figyeljünk oda a megfelelő kiterjesztésre

A domain nevek minden esetben rendelkeznek kiterjesztéssel. Ilyen a .hu, a .com, a .eu és társai. Ezek kiválasztására nagyon fontos odafigyelni! Amennyiben vállalkozásunkkal főként a magyar piacra koncentrálunk majd, akkor a .hu kiterjesztés a legjobb választás.

Ha viszont a jövőben bővülnénk, és célzottan elindulnánk külföld irányába is, akkor erre már a kezdet-kezdetén gondolnunk kell és eleve egy .eu-s vagy .com-os domain nevet választani ebből a célból.

Érdemes egyszerre több domaint is levédeni

Ha egy márkaépítés van kilátásban, akár csak Magyarországra, akár külföldre is koncentrálnánk vele, nagyon fontos, hogy bebiztosítsuk magunkat és egyszerre több domaint is levédjünk.

Érdemes megvásárolni ilyenkor valamennyi szóba jöhető kiterjesztést még akkor is, ha azokon egyelőre nem lesz tartalom. Ezen felül érdemes a domain név eltérő írásformáit, valamint más szóba jöhető változatait is lefoglalni, mert később ezzel a versenytársak visszaélhetnek, és rengeteg kellemetlenséget okozhatnak.